HTML

Hell Yeah!

Ez a blog nagyjából három arc (de azért több) ökörködéseit hívatott tárolni, és egyúttal minden érdeklődő számára elérhetővé tenni.
Ennél a pontnál fontos megjegyezni, hogy "Senki se vegye komolyan és csak saját felelőségre olvassátok!!!!!!".

Erről van szó...

  • Első Ábrahám: Csak nem Nietzsche? (2010.12.12. 20:13) Csütörtök.
  • Marci - The - Best: @GeЯgŐ: optimista vagy. inkább egy új generásciós hittérítő lehetett... (2010.12.08. 01:32) Imaginatio, onis f
  • babfej: Sugárfertőzés! Amúgymeg írjatok méééég. MOST. :D (2010.05.26. 12:10) Sugárzás
  • Első Ábrahám: Bemutatsz neki? :) (2010.04.28. 22:09) Érdekes?!
  • Első Ábrahám: A legérdekesebb az lenne, ha beleírnál te is egy értelmezést a posztba, elvileg bele tudsz turkáln... (2010.02.14. 13:08) Ébren tart az álom

Ébren tart az álom

2010.02.12. 17:29 Első Ábrahám

Ismét egy zeneajánlás következik sokak kedvenc blogján, a Hell Yeah-n. Az Álmod ébren tart című Quimby számról van szó, ami az Ajjajjaj lemezen jelent meg, 2009-ben. A szám két részre osztható, az eleje mozgalmas, van benne egy leheletnyi a 30-as évek bárzenéinek hangulatából, ez főleg a trombita és a zongora által játszott dallamok miatt van. Kissé szomorkás, de könnyed, mozgalmas, amolyan sírva vígadós. A második rész zenéje szinte teljesen magába fordul, beteges, szinte kakofón hangzás, disszonancia. Ennek ellenére valami varázslat okán abszolút élvezhető, furcsaságában és fülledtségében még ha nem is értjük miért. A szöveg is hasonlóképp van megtörve, hangulata végig szervesen kötődik a zene hangulatához. Alapvetően semmi különös nincs benne, de a sorok között ott van a tragédia. Egy kihült szerelem története rajzolódik ki, a férfi szemszögéből, akinek meghasadt tudata ezt a helyzetet nem fogadja el. Továbbra is úgy látja, mintha egy boldog, teljes kapcsolatban élne. A dal maga a férfi magyarázkodása önmagának általa megölt kedves teste felett, előadásmódja alapján a szerinte alvó hölgynek. Tudata automatikusan elrejtette maga elől azt a tényt, hogy mikor egyébként is labilis lelki egyensúlya felborult, megölte kedvesét. Úgy állítja be szerelmének az életüket, mintha a sors is úgy akarná, hogy örökké együtt maradjanak, múltból vett példákkal még arra is hivatkozik, mennyit köszönhet neki a nő. Finoman adagolt, de gyönge próbálkozás a (halott) hölgy arról való meggyőzésére, hogy továbbra is maradjon a beszélővel, a férfival. Ahogy viszont az utolsó refrén is lement, a beszélő mintha kezdene rádöbbenni tettére, ahogy feleszmél saját tette miatt kapott sokkjából, a zenével együtt ő is magába fordul. Talán ekkor, tiszta pillanata után azonnal őrül meg teljesen, véglegesen az önkezével okozott fájdalom miatt.

Természetesen mindenki úgy értelmezi a zenét, ahogy akarja, ha úgy tetszik tudatosan egyáltalán nem is értelmezi. Még ha így is tesz, a lelke mélyén, tudata számára hozzáférhetetlenül ott lesz az értelmezés, melyet hangulatként mindenképp megél zenehallgatás közben, után. Fentebb volt az én értelmezésem, de ez ne befolyásoljon senkit. Most pedig hallgassuk meg a zenét. 

 

 

 És most a gyengébbek kedvéért következzék a szöveg.

Az álmod ébren tart
Ezen a lassú hajnalon.
Csillagporos pupillákkal nézem,
Hogy szuszogsz a pamlagon.

Szigorú felhők alatt 
Mi mindig megvoltunk csendesen.
Mikor az erdőben kószáltál egyedül,
Én fenn a szarvaslesen figyelmesen...

Követtem lépteid nyomát,
Vigyáztam szívem zálogát,
Sok ott még ma is a farkastetem.

S én már nem, nem, nem
Úgy tűnik nem hagylak el sosem.

Az álmod ébren tart,
Összeragadtunk rendesen. 
S nincs már az a pokol ami engem megizzaszt.

Az álmod ébren tart,
Abban lelek vígaszt ma is.

Követem lépteid nyomát,
Vigyázom szívem zálogát,
Az urad vagyok, aki éberen virraszt.

Követem lépteid nyomát,
Vigyázom szívem zálogát,
S urad vagyok, aki éberen virraszt.

Az álmod ébren tart (4x)

 

3 komment

Címkék: pszichológia szociológus alexander the great a nyolcadik utas a halál a halott kislány figyel téged

A bejegyzés trackback címe:

https://buuu.blog.hu/api/trackback/id/tr41752689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marci - The - Best 2010.02.14. 12:05:28

Én a farkasokon kívül nem találtam egy halottat sem a sorok között...
Az én értelmezésemben ez a dal kevéssé tragikus: egy szerelmi vallomás, egy forró nyári éjszakán, úgy 1 vagy 2 óra körül.
Az utolsó refrén utáni rész szerintem nem az őrületről szól, inkább csak a lírai én is végre elaludt (vagy már tényleg mindjárt el fog).

Első Ábrahám 2010.02.14. 13:04:40

Az értelmezések különbözőségére épül pszichológiai teszt is, az, amikor a képen szereplő emberek szájából kijövő buborékokba szövegeket kell írni. Attól, hogy én hirtelen felindulásból beteg szöveget írtam bele, te láthatsz bele egészen mást. Valószínűleg mindkettőnknek igaza van, nincs egyedüli helyes értelmezés. Viszont azt lásd be, hogy a lírai én követte, tudta nélkül figyelte a nőt, aki erről jó eséllyel nem tudott, és egy szerelmi vallomásban viszonylag ritkán mondják, hogy "Urad vagyok!"

Első Ábrahám 2010.02.14. 13:08:34

A legérdekesebb az lenne, ha beleírnál te is egy értelmezést a posztba, elvileg bele tudsz turkálni. Csak lásd el névvel.
süti beállítások módosítása